سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دل احمق در دهانش و دهان حکیم در دلش است . [امام عسکری علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :41
بازدید دیروز :22
کل بازدید :169364
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/2/6
9:6 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
بچه های سمپاد یزد[0]
سلام خدا بزرگتر از همه معبودهای تصنعی است. دیدیم که برخی سمپادی ها زیادی ادعا دارند، بیش از اونچه که هستند. دیدیم برخیاشون خیلی از انقلاب طلبکارند، بدون اینکه کار به درد بخوری برای کشور کرده باشند. تصمیم گرفتیم ما هم با تلاش و جدیت وارد عرصه شویم تا اونها و بقیه بچه های سمپادی و نمونه ای و شاهدی بدونند که بچه های امام و انقلاب همه جا مهیای نبرد نرم و سخت هستند. شعارهای اصلی ما: مطالعه و تفکر، سپس قضاوت/ غربگرایی و سیاسی کاری، هرگز/ اسلام گرایی و سیاست دانی، همیشه/ ادعای بی دلیل و استکبار و غرور، ممنوع/ دشمن شناسی و غرب شناسی،مداوم و دقیق.

خبر مایه
دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها

خبرگزاری فارس: سفیدپوستان، دختران جوان سرخ‌پوست را برای کار روزانه در مزارع و خوشگذرانی شبانه می ربودند و برای از بین بردن اعتراض پدران و مادران دختران ربوده شده، آنان را بعنوان «عناصر آشوبگر» به بدترین شکل مجازات می کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی تاریخ آمریکا و ماهیت بنیانگذاران آن نشان می‌دهد که پدران ایالات متحده برای برپایی کشور جدید، نسل سرخ پوستان که صاحبان اصلی این سرزمین بودند را از بین بردند و هیچ‌گاه تا به امروز حقی ولو اندک برای زندگی آنان قایل نبوده اند.
قسمت دوم این مطلب از نظر خوانندگان گذشت و هم اینک قسمت سوم آن تقدیم می گردد:

*از بین رفتن 80 درصد سرخ پوستان کالیفرنیا در 70 سال
ارتش ایالات متحده آمریکا در سال 1846 سرزمین کالیفرنیا را به اشتغال درآورد. اسناد موجود و آ‌مارهای بایگانی شده درباره این اشغالگری حاکی از آن است که تعداد سرخ پوستان کالیفرنیا در آن سال حدود یک چهارم جمعیت سرخ پوست در سال 1769 بوده است. با این وصف پس از گذشت حدود 70 سال از اشغال کالیفرنیا بیش از 80 درصد از سرخ پوستان بازمانده در این منطقه به علت حاکمیت نظام برده‌برداری از بین رفتند. کارتل‌های سرمایه داری که به صاحبان معادن طلا و مزارع اسطوره‌ای سلطه سیاسی بخشیدند، دیری نپایید که در وضع قوانین برده داری به عنوان وسیله‌ای غیرمستقیم برای نسل کشی و از بین بردن سرخ‌پوستان پیشگام شدند؛ همانگونه که سالها پیش چنین اقداماتی را در کولورادو و مناطق سرشار از معادن طلا انجام داده بودند.

*کودکان سرخ پوست نیروی انسانی ارزان قیمت
نظر به نیاز مبرم سفیدپوستان به نیروی انسانی ارزان قیمت برای بهره‌برداری از معادن غنی طلای این ایالت، طرح ربودن کودکان سرخ پوست و خرید و فروش آنان رابه مورد اجرا گذاشتند. چه بسا مطبوعات آن روز آمریکا از واژگونی کامیون‌های انباشته از کودکان سرخ پوست هنگام جابه جایی آنان در جاده‌ها و راه‌های صعب العبور کوهستانی به میدان‌های معدن و بازارهای برده فروشی در سکرامنتو و سان فرانسیسکو اخبار و گزارش‌های هولناک منتشر نمی کردند. در نخستین سال‌های اشغال کالیفرنیا و به موازات آن کاهش تعداد زنان سرخ پوست پدیده ربودن دختران جوان رونق یافت.

*دختران جوان سرخ پوست شکار جدید آمریکایی‌ها
سفیدپوستان، دختران جوان سرخ پوست را برای خدمات چند منظوره از قبیل کار روزانه در مزارع و خوشگذرانی‌های شبانه می ربودند. قدیسان اشغالگر برای خفه کردن اعتراض پدران و مادران دختران ربوده شده انان را «عناصر آشوبگر» که شایسته بدترین مجازات هستند معرفی می کردند. این رفتارها باعث شدبیشتر خانواده‌های سرخ پوست از اماکن زیست سنتی خود به بیابانها، کوهستان‌ها و جنگل‌ها فرار کنند. این در حالی است که شرکت ها و باندهای آدم ربایی به شبه نظامیان خیریه تبدیل شدند و همگام با مأموران دولتی آمریکا، پدران و مادران سرخ پوست را به بهانه مبارزه با عوامل آشوب و هرج و مرج می‌کشتند در حالی که ربودن کودکان و دختران بی سرپرست و فروش آنان دربازارهای برده داری را یک اقدام کاملا انسان دوستانه و شرافتمندانه و اخلاقی عنوان می کردند و چه بسا نسبت به این کار مباهات هم می‌کردند.

*نامه جالب زمامدار ایالت کالیفرنیا به مجلس درباره سرخ پوستان
در اوایل سال 1850 میلادی مجلس قانون گذاری ایالت کالیفرنیا در نخستین جلسه خود قانون «حمایت از سرخ پوستان» را به تصویب رساند. این مجلس با تصویب چنین قانونی در ربودن سرخ پوستان و بردگی آنان مشروعیت بخشید. به موجب این قانون و بندهایی که ده سال بعد به آن افزوده شد حدود ده هزار سرخ پوست به بردگی گرفته شدند. باتوجه به اینکه بیشتر سرخ پوستان برای نجات جان و فرزندان خود به جنگلها و کوهستانها فرار کردند، سفیدپوستان اشغالگر طبق قوانینی که وضع کرده بودند فراریان را به یاغی گری و تجاوز به املاک دولت ایالت متحده آمریکا متهم کردند. یک سال از تصویب قانون حمایت از سرخ پوستان نگذشته بود که پیتر برنت زمامدار ایالت کالیفرنیا از این قانون به ستوه آمد و تأکید کرد که قصد دارد این نژاد نفرین شده را از بین ببرد. او با فرستادن پیامی برای مجلس قانونگذاری کالیفرنیا در آن اظهار داشت: «مرد سفیدپوست که وقت خود را مانند طلا می‌داند و روز خود را صرف سازندگی جامعه مرفه و با ثبات می کند امکان ندارد که شب را به پاسداری از املاک خود بگذارند. جز ادامه جنگ نسل کشی هیچ راهی در برابر سفیدپوستان نمانده است. به راستی که هم اینک جنگ ویرانگر و نابودکننده‌ای بر ضد سرخ پوستان آغاز شده است. ما وظیفه داریم این جنگ را ادامه دهیم تا نژاد سرخ پوست کاملا منقرض شود.»

*قانون کنگره آمریکا در سال 1830 برای کوچ اجباری سرخ پوستان
سرنوشت سرخ پوستانی که به صورت دسته جمعی کوچ داده شدند از آن گروه‌ها که به بردگی و بندگی گرفته شدند بهتر نبود. پس از اینکه کنگره آمریکا در سال 1830 قانون کوچ اجباری سرخ پوستان از شرق رودخانه می سی سی پی به غرب آن را تصویب کرد سفیدپوستان شهرک نشین اجازه یافتند سرخ پوستان را از خانه و مزرعه شان طرد نمایند و در صورت مخالفت، افراد نافرمان را به قتل برسانند. در نتیجه تصویب این قانون، «سفر اشکها»، به عنوان نخستین پیامد تصویب این قانون آغاز شد. بدین سان واحدهای ارتش آمریکا بازماندگان پنج قوم سرخ پوست «شیروکی»، «کریک»، «سیمینول»، «شوکتو» و «شیکاسو» را به محاصره و اسارت درآوردند و آنان را روانه اردوگاه‌های از پیش آماده شده کردند. ارتش آمریکا پس از اینکه اطمینان یافت که خانه‌ها، آلونکها، چادرها، جنگل ها و در نهایت قبرستان‌ها از شبح سرخ پوستان خالی شده است زنان و کودکان و همه بازماندگان پنج قوم یاد شده را صدها مایل به مناطق سردسیر آن سوی ایالت‌های تنسی، کنتاکی، نویز، میسوری کوچ داد تا با سرمای یخبندان، گرسنگی، بیماری، خستگی و افسردگی روحی دست و پنجه نرم کنند.

*جیره غذایی فاسد بلای جان مهاجران سرخ پوست
همه تاریخ نگاران سپاهیان پیروز به خوبی می دانستند که آمریکایی ها از روی عمد سرخ پوستان را از مناطقی گذراندند که آلوده به انواع وباها و بیماری‌های واگیر بود و جیره غذایی قربانیان در طول این مسیر با آرد و گوشت فاسد تهیه می شده است.
در آن روزها فعالیت «عامل مرگ طبیعی» به اوج رسیده بود در این سفر مرگبار از میان جمعیت 40هزار نفر قوم شوکتو 15 درصدشان جان باختند. به همین میزان هم از قوم شیکاسو از بین رفتند. همچنین در نخستین روزهای کوچ اجباری «سفر اشکها» نیمی از اقوام کریک و سیمینول از بین رفتند. حدود 3500 تن از قوم شیروکی بر اثر تب صفرا قربانی شدند. 55 درصد از افراد این قوم به علت گرسنگی، خستگی مفرط در این سفر مرگبار جان باختند.

*روایت یک نظامی آمریکایی از چگونگی کوچ اجباری و کشتار سرخ پوستان
«جیمز مونی» که از تعدادی از نظامیان آمریکایی شرکت کننده در عملیات کوچ اجباری سرخ پوستان بازجویی کرده در این باره چنین گفته است: «در همه مناطق سکونت قوم شیروکی، واحدهای ارتش مستقر کردند. سربازان همه شهرها، روستاها، غارها و اطراف جنگل‌ها و رودخانه‌ها رابه محاصره درآوردند و به شکار سرخ پوستان و جمع آوری آنان در پادگان‌ها و قلعه‌ها مبادرت کردند. سرخ پوستان صحنه‌های دلخراش به آتش کشیده شدن خانه‌ها، مزارع و روستاهای خود توسط نظامیان آمریکایی را از نزدیک می دیدند. شهرک نشینیان سفیدپوست پشت سر سربازان حرکت می‌کردند تا املاک و دارایی سرخ پوستان را غارت کنند. آنان به غارت و چپاول خانه ها اکتفا ننموده و به نبش قبر مردگان سرخ پوست روی آوردند تا طلا و نقره و اشیای قیمتی را که همراه مردگان خاکسپاری شده به سرقت ببرند.

منبع: فارس، http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8907131678 

گروه سیاست خارجی / حوزه سایر حوزه ها  89/07/19 - 00:36   شماره:8907131678

سایر قسمت های این نوشته را نیز حتما بخوانید:

 *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها     /      *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان    /  *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی    / *وحشتناک‌ترین صحنه کشتار سرخ پوستان به نقل از مترجم آمریکایی    /   *علاقه رییس جمهور آمریکا به بریدن سر سرخ‌پوستان به نقل از تاریخ‌نگاران آمریکایی       *وقتی دادگاه‌های آمریکا برای پوست سر سرخپوستان جایزه گذاشتند    /   *چگونه سرخ پوستان هیزم کوره آدم سوزی آمریکایی‌ها شدند   /   *سرخ‌پوستان موجوداتی ناقص‌الخلقه که سرشان در سینه قرار دارد!   /  *«نازا کردن زنان» ابتکار جدید آمریکا برای جلوگیری از افزایش جمعیت سرخ‌پوستان    /   *روایت جوان سرخ‌پوست از عدم استفاده انگلیسی‌ها از حمام   /    *خاطرات ژنرال آنتونی وین معروف به «سگ هار» درباره کشتار سرخ‌پوستان     *نبش‌قبر سرخ‌پوستان «روانوک» توسط انگلیسی‌ها برای سرقت زیورآلات    /  *دختران جوان و کودکان سرخ‌پوست شکار جدید آمریکایی‌ها   /   *تله‌گذاری و آموزش سربازان برای شکار سرخ‌پوستان      *97 نوع بیماری مرگبار علیه سرخ پوستان به‌روایت نویسنده آمریکایی