سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهرى تو را از شهر دیگر بهتر نیست . بهترین شهرها آن بود که در آنت آسایش زندگى است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :22
کل بازدید :169337
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/2/6
8:30 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
بچه های سمپاد یزد[0]
سلام خدا بزرگتر از همه معبودهای تصنعی است. دیدیم که برخی سمپادی ها زیادی ادعا دارند، بیش از اونچه که هستند. دیدیم برخیاشون خیلی از انقلاب طلبکارند، بدون اینکه کار به درد بخوری برای کشور کرده باشند. تصمیم گرفتیم ما هم با تلاش و جدیت وارد عرصه شویم تا اونها و بقیه بچه های سمپادی و نمونه ای و شاهدی بدونند که بچه های امام و انقلاب همه جا مهیای نبرد نرم و سخت هستند. شعارهای اصلی ما: مطالعه و تفکر، سپس قضاوت/ غربگرایی و سیاسی کاری، هرگز/ اسلام گرایی و سیاست دانی، همیشه/ ادعای بی دلیل و استکبار و غرور، ممنوع/ دشمن شناسی و غرب شناسی،مداوم و دقیق.

خبر مایه

خبرنامه دانشجویان ایران: کمیته حقوقی و قضایی واحد بررسی های جنبش عدالتخواه دانشجویی گزارشی از نقض حقوق مسلمانان سوییس موج اسلام هراسی منتشر کرد.

 به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران »، متن این گزارش به شرح زیر است:

نقض حقوق مسلمانان سوییس موج اسلام هراسی که در اروپا و آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر گسترده شد ، در سالهای اخیر خودش را به اشکال مختلف و غالبا با مخالفت های به اصطلاح قانونی با نمادهای اسلامی نشان می دهد. قانون ممنوعیت حجاب در فرانسه را که منجر به خارج شدن شمار زیادی از مسلمانان از دانشگاه ها و مدارس به دلیل حفظ حجاب گردید ، شاید  بتوان اولین حرکت سازماندهی شده دولتی در اروپا دانست. موج اسلام هراسی و مخالفت با مسلمانان و ایجاد مشکلات در زندگی آنها در اروپا گسترده تر گردید. همه پرسی که در سوییس در ماه های اخیر انجام گردید و به موجب آن ساخت مناره برای مساجد ممنوع گردید ، نمونه ی دیگری از این اقدامات است ، که وقوع آن در به ظاهر آزاد ترین کشور اروپا نشان از اوج مخالفت ها با اسلام و اوج مظلومیت مسلمانان اروپا است.

اسلام دومین دین بزرگ سوئیس به شمار می‌رود و مسلمانان این کشور بیش از چهار درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.اما با تصویب این قانون که تنها شروعی برای مقابله کردن با مسلمانان است ، از داشتن مساجد همراه با مناره ها که برای پخش اذان از آن استفاده می شود ، محررم می شوند. از حدود 150 مسجد و نمازخانه در سوییس تنها 4 مسجد پتی ساکونکس ژنو، زوریخ، وینترثاور و فانگن بی‌اولتن دارای مناره بوده اند که برای تمامی این ها نیز مجوزهای لازم از سوی مراکز ذیصلاح اتخاذ شده بود. اما از حدود 16 ماه پیش حزب مردم و حزب دموکرات مسیحی زمینه چینی لازم را برای این کار انجام داده بود و جریانات دست‌راستی بسیاری به تبلیغ در این باره پرداختند.

این گروه ها به صراحت دلیل این کار خود را مقابله با اسلام سیاسی اعلام نموده اند برای نمونه  اسکار فریسنجر یکی از اعضای حزب مردم درمورد مناره‌ها گفته بود:« مناره‌ها رمز اسلام سیاسی است و برافراشته بودن مناره‌ها، به معنای سیادت اسلام است و ما این را نمی‌خواهیم »

تصویب این قانون بر خلاف اعلامیه حقوق بشر و آزادی مذاهب می باشد. طبق ماده 18 بیانیه جهانی حقوق بشر هر انسانی حق آزادی اندیشه و مذهب را دارد و هر انسانی حق دارد مذهب و عقیده خود را آموزش و گسترش دهد و آن را اجرا کند. مخالفت های زیادی با این اقدام شده است ، اما این مخالفت ها که تنها در حد بیانیه و دهان پر کن می باشند راه به جایی نبرده اند . نمونه هایی از این محکومیت های سازمان های حقوق بشر را در اینجا می آورم :
شورای حقوق بشر سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ای را در محکومیت قانون منع ساخت و ساز مناره مساجد در سوئیس و چند کشور حوزه آلپ، تنظیم کرده است.

دادگاه حقوق بشر اروپا درخواستی قانونی را مبنی بر لغو قانون جنجال برانگیز منع ساخت مناره مساجد در سوئیس دریافت کرده است.

سازمان عفو بین الملل نیز مراتب نگرانی خود را از تصویب قانون منع ساخت مناره در مساجد سوئیس اعلام کرده است.

سازمان عفو بین الملل پیشتر نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود:" آزادی عقاید مذهبی یک حق اولیه انسانی است و تغییر قانون اساسی سوییس برای منع ساخت و ساز مناره ها، حقوق مسلمانان در این کشور را زیر پا می گذارد "
شورای حقوق بشر ممنوعیت ساخت مناره را در سوییس محکوم کرد .

این موضوع روشن است که این سازمانهای پر سر و صدا تنها زمانی موثر هستند که بخواهند بهانه ای برای تجاوز و یا تعدی به کشورهای جهان سوم و آنهایی که در مقابل زورگویان ایستاده اند ، باشند.

این محدودیت ها که در حال تسری یافتن به دیگر کشورها همچون ایتالیا ، فرانسه ، هلند و بلژیک است ، در حال تسری یافتن به دیگر حوزه های مربوط به زندگی مسلمانان نیز می باشد. بعد از ممنوعیت ساخت مناره برای مساجد در سوییس ، یکی از رهبران این اقدام درخواست منع حجاب در محل کار را نیز داده است، همچنین شخص دیگری درخواست ممنوع شدن ساخت قبرستان برای اقلیت های مذهبی را کرده است.

یکی از فعالان مسلمان اروپا اینگونه موضوع را بیان می کند :این گونه اقدامات نشان از بازگشت فاشیسم و نازیسم به اروپا دارد. دولت اروپایی سوییس که مدعی دموکراسی و دفاع از حقوق بشر است با محروم کردن مسلمان‌ها از ساخت مناره برای مساجدشان به شصت سال گذشته یعنی به زمان هیتلر و موسولینی بازگشته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جنبش عدالتخواه دانشجویی/ http://iusnews.ir/news/34-other/8447-1388-12-22-03-27-55.html

در همین را بطه این مطلب هم خواندنی است: غرب قتلگاه اندیشه/لیست اندیشمندان دربند صهیونیست در غرب