سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قرآن را فرا گیرید که بهترین سخن است و در آن تفقّه کنید که بهار دلهاست واز روشنی آن شفا بجویید که شفای سینه هاست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :13
کل بازدید :169274
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/2/1
3:36 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
بچه های سمپاد یزد[0]
سلام خدا بزرگتر از همه معبودهای تصنعی است. دیدیم که برخی سمپادی ها زیادی ادعا دارند، بیش از اونچه که هستند. دیدیم برخیاشون خیلی از انقلاب طلبکارند، بدون اینکه کار به درد بخوری برای کشور کرده باشند. تصمیم گرفتیم ما هم با تلاش و جدیت وارد عرصه شویم تا اونها و بقیه بچه های سمپادی و نمونه ای و شاهدی بدونند که بچه های امام و انقلاب همه جا مهیای نبرد نرم و سخت هستند. شعارهای اصلی ما: مطالعه و تفکر، سپس قضاوت/ غربگرایی و سیاسی کاری، هرگز/ اسلام گرایی و سیاست دانی، همیشه/ ادعای بی دلیل و استکبار و غرور، ممنوع/ دشمن شناسی و غرب شناسی،مداوم و دقیق.

خبر مایه
رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: به فضل الهی و در پرتو هوشیاری، شجاعت، تدبیر، اتحاد و ایستادگی ملت عظیم‌الشأن ایران، دشمنان قادر به ضربه زدن به نظام اسلامی و جدا کردن ملت از نظام نخواهند بود. به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در آغاز بهار و در اولین روز سال نو، عصر امروز در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، با تشریح زمینه‌ها و عرصه های مختلف تحقق شعار سال جدید یعنی «همت مضاعف، کار مضاعف»، به تبیین عوامل و ضروریات دهه پیشرفت و عدالت پرداختند و با تجلیل از وحدت و یکپارچگی ملت در مقابل تلاشهای دشمنان در حوادث پس از انتخابات تأکید کردند به فضل الهی، از این پس نیز سرنوشت ملت و کشور، پیروزی و پیشرفت و سرنوشت دشمنان شکست و عقب ماندگی خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در این اجتماع پرشور که به علت اوضاع جوی مشهد در رواق بزرگ امام خمینی برگزار شد، با تبریک مجدد حلول سال نو و عید نوروز، «ایمان به پروردگار و تعالیم انبیاء» را اساس و شاخص عمده جمهوری اسلامی خواندند و با استناد به آیات مختلف قرآن کریم خاطرنشان کردند: ایمان به خدا و عمل به تعالیم اسلامی، ضمن تعالی معنوی و آرامش روحی، سعادت دنیوی و مادی بشر را نیز تأمین می‌کند و جوامع انسانی را به رفاه و پیشرفت می‌رساند و به همین علت، مبانی نظام اسلامی بر این شاخص اصلی استوار شده است.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، با اشاره به نامگذاری سال 1389، به نام سال همت مضاعف، کار مضاعف، افزودند: شعارهای هر سال، نمایشی و تشریفاتی نیست و طبعاً همه مشکلات را هم حل نمی‌کند بلکه انگشت اشاره‌ای است که راه و روش را نشان می‌دهد که امسال نیز با توجه به اهداف بلندتر ملت و کشور، باید همتی برتر فراهم آورد و کارهای بیشتر و جدی‌تر انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به برخی اقدامات و تحقیقات مسئولان در سال گذشته برای اصلاح الگوی مصرف افزودند: تا تحقق این هدف، فاصله فراوانی داریم اما مهم این است که این شعار اساسی را دنبال کنیم چرا که تا الگوی مصرف اصلاح نشود، مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، علم و تحقیق را یکی از مهمترین عرصه‌های تجلی عملی شعار امسال دانستند و افزودند: دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در همه زمینه‌ها، اهداف بلندی را مدنظر قرار دهند و با همت برتر و کار متراکم‌تر، بسوی این اهداف افتخارآفرین حرکت کنند تا ایران عزیز، پس از گذشت چند دهه، به مرجع علمی جهانیان تبدیل شود.
ایشان، همت مضاعف و کار مضاعف در استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود را موجب رفاه و رونق زندگی ملت برشمردند و در همین زمینه لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را، بسیار مهم خواندند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر همکاری قوای مجریه و مقننه در این مسئله مهم، خاطرنشان کردند از یک طرف بار اجرای این هدف بزرگ بر دوش دولت است بنابراین همه دستگاهها از جمله دستگاه قانونگذاری باید به دولت کمک کند، از طرف دیگر دولت نیز باید به آنچه مراحل قانونی را گذارنده و قانون شده است عمل کند تا در سایه همدلی و همکاری قوا، پروردگار نیز یاری خود را شامل حال مسئولان نماید.
کیفیت بخشیدن به تولیدات داخلی بگونه‌ای که محصولات تلاش کارگر ایرانی قابل رقابت با اجناس خارجی باشد و توجه ویژه به مسئله سلامت مردم در برنامه‌ریزیهای مختلف از جمله برنامه پنجساله پنجم، نکات دیگری بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین ابعاد و زمینه‌های مختلف شعار امسال به آنها اشاره کردند.
ایشان در زمینه سلامت عمومی،‌همت مضاعف و کار مضاعف در زمینه ورزش همگانی را موجب نشاط، تحرک و آمادگی بیشتر جامعه برای تلاش و پیشرفت فردی و عمومی برشمردند.
رهبر انقلاب، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را از دیگر عرصه‌های تحقق شعار سال جدید دانستند و افزودند: کسانی که سرمایه و امکانات دارند با همت بهتر و پرهیز از اسراف و بیهود خرجی، دارایی خود را در راه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری بکار گیرند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «تولید فکر، کتابخوانی و افزایش معلومات عمومی» را از دیگر عرصه‌‌هایی دانستند که نیازمند همت مضاعف و کار مضاعف است.
ایشان در همین زمینه خاطرنشان کردند ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاهها و حوزه‌ها می‌تواند جریان سیاسی فکری بسیار با ارزشی در جامعه بوجود آورد.
رهبر انقلاب، مبارزه با فقر و فساد و بی‌عدالتی را مهمترین عرصه نیازمند «همت بالاتر و کار متراکم‌تر» خواندند و بر تلاش بی‌وقفه برای تحقق این هدف اساسی تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همچنین تجلی رشد و آگاهی ملت را در حوادث 8 ماهه 22 خرداد تا 22 بهمن سال 88، آغاز فصل تازه‌ای در بصیرت ملت خواندند و افزودند: این فصل پرافتخار و پرعبرت، زمینه بسیار مهمی است که باید براساس آن و با همت مضاعف و کار مضاعف حرکت کرد.
ایشان با استناد به عملکرد هوشیارانه ملت در حوادث پس از انتخابات، سال 88 را سال ملت و سال حضور درخشان و پیروزمندانه ملت دانستند و افزودند: حضور 40 میلیونی، پرشور و تاریخی ملت و مشارکت بیش از 80 درصدی مردم در انتخابات، رویدادی بسیار مهم و از جلوه‌های مشروعیت نظام بود و تحلیلگران و سیاستمداران جهانی حتی اگر در ظاهر این واقعیت درخشان را کتمان کنند می‌فهمند که ملت ایران پای حرف خود ایستاده و پس از 30 سال همچنان پایبند به مبانی نظام است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اسلامیت و جمهوریت نظام را تفکیک‌ناپذیر خواندند و درباره حوادث پس از انتخابات افزودند: بنده کسی را متهم نمی‌کنم اما هندسه‌ کار دشمن را می‌شناسم و تشخیص می‌دهم، همچنانکه ذهن مردم و تحلیلگران مستقل، صادق و تیزبین نیز با تأمل در شکل و روند این حوادث، آن را به عوامل خارجی منتسب کردند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای نقشه‌های مشابه و از پیش طراحی شده بیگانگان در برخی کشورهای دیگر افزودند: این واقعیات نشان می‌دهد که وقتی مستکبران از یک کشور ناراضی هستند منتظر فرصت انتخابات می‌مانند تا در صورت پیروز شدن افرادی که مورد نظر آنها نیستند با کشاندن عده‌ای به خیابانها، اوضاع را برهم بزنند و حتی در صورت لزوم با ایجاد اغتشاش و آشوب، نتیجه قانونی انتخابات را با خشونت تغییر دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به پیروزی ملت در آزمون بزرگ و مهم حوادث پس از انتخابات، افزودند: تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات بروز خشونت و اغتشاش، خلاف شرع و قانون بود و پیروزی هوشمندانه ملت در این حوادث، عبرت و درسهای فراوانی در برداشت.
ایشان، تقسیم ملت به «دو گروه اقلیت و اکثریت» و «برنده و بازنده» و قرار دادن آنها در مقابل یکدیگر را نقشه واضح بیگانگان برای ایجاد دو دستگی در ملت دانستند و افزودند: در این میان عده‌ای اغتشاشگر هم وارد میدان شدند تا با تحقق خواست دشمن، جنگ داخلی در ایران براه بیافتد اما ملت، هوشیار بود و آنان را ناکام گذاشت.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در روز انتخابات، مردم به دو گروه 14 میلیونی و 24 میلیونی تقسیم شدند و هرکس به فرد مورد نظر خود رأی داد اما این دو گروه پس از مدتی نه چندان طولانی و هنگامیکه نقشه بیگانگان را دیدند با هم یکی شدند و همه ملت، بیدار و یکپارچه در مقابل دشمنان، شورشگران و اغتشاشگران ایستادند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حمایت دشمنان اسلام و ایران از اغتشاشگران را یادآور شدند و خاطرنشان کردند اگر آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و صهیونیستها می‌توانستند برای تحقق نقشه شوم‌شان نیرو وارد خیابانهای تهران کنند، یقیناً این کار را می‌کردند اما می‌دانستند که این کار به ضررشان تمام می‌شود لذا در صحنه سیاسی و تبلیغاتی وارد شدند تا شاید بتوانند با حمایت از آشوبگران، افکار عمومی داخلی و خارجی را منحرف کنند اما نتوانستند.
رهبر انقلاب اسلامی، حضور متحد و پربصیرت ملت در حماسه 9 دی و 22 بهمن را قوی‌ترین و آخرین ضربه ملت به بیگانگان دانستند و افزودند: در این دو حادثه عظیم، همه کسانیکه به نامزدهای مختلف رأی داده بود با شعار واحد، وارد صحنه شدند و اتحاد و پیروزی ملت را در پیمودن راه انقلاب و صراط مستقیم متجلی ساختند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در بخش دیگری از سخنانشان در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی به بازخوانی ضروریات و لوازم دهه چهارم انقلاب اسلامی یعنی دهه پیشرفت و عدالت پرداختند و افزودند: با توجه به واقعیات کشور و فراهم آمدن زیرساختهای لازم، این دهه، زمان مناسبی برای برداشتن گامهای بلند در تحقق این دو مقوله اساسی و تاریخی است.
ایشان، توجه به «پیشرفت و عدالت» را در همه برنامه‌ریزیها و اقدامات مسئولان ضروری دانستند و در تشریح زمینه‌های مناسب موجود افزودند: ایجاد زیرساختهای «اقتصادی، ارتباطی و مواصلاتی»، پیشرفتهای خیره‌کننده علمی و فناوری که در برخی زمینه‌ها ایران را در ردیف 10 یا 8 کشور اول جهان قرار داده است، «اعتبار، اقتدار، و اثرگذاری» منطقه‌ای و بین‌المللی نظامی اسلامی، 30 سال تجربه خدمتگزاری و مدیریت کشور و سند بسیار با ارزش چشم‌انداز 20 ساله از جمله زیرساختهایی است که امکان حرکتی عظیم در روند پیشرفت و عدالت را فراهم کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی، نسل جوان «تحصیل کرده، پرانرژی، پرانگیزه و دارای اعتماد به نفس» را از پشتوانه‌ها و زمینه‌های اصلی حرکت کشور به سمت دو هدف عظیم پیشرفت و عدالت دانستند و افزودند: جوان ایرانی، امروز احساس توانایی می‌کند و این از نشانه‌های اعتماد به‌ نفس ملی است.
رهبر انقلاب اسلامی در پخش پایانی سخنانشان در اجتماع زائران و مجاوران حرم حضرت امام رضا (ع)، به تبیین موانع پیش‌روی ملت پرداختند و افزودند: ایران اسلامی نیز همچون دیگر کشورها دشمنانی دارد اما برخلاف دولت آمریکا که با تنفر و دشمنی ملتها روبروست، جمهوری اسلامی ایران با دشمنی دولتهای مستکبر و زورگور، سرمایه‌داران صهیونیست و دشمنان بشریت مقابله می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تدبیر و شجاعت را دو عنصر کاملاً ضروری در مقابله با دشمنان ملت برشمردند و افزودند: اگر شجاعت نباشد و مسئولان در مقابل تحرکات و چهره‌های عبوس مستکبران خود را ببازند بی‌تردید کشور شکست خواهد خورد، همچنانکه اگر تدبیر و هوشیاری نباشد ممکن است دشمن با فریب و حیله‌گری، اهداف خود را محقق سازد.
رهبر انقلاب اسلامی، آگاهی و شناخت برنامه‌های واقعی دشمن و تصمیم‌گیری صحیح و به موقع در مقابل طرحها و تحرکات بیگانه را، مفهوم تدبیر و هوشیاری خواندند و خاطرنشان کردند، صهیونیستها،‌ آمریکا و دیگر دشمنان ملت گاه در لباس گرگ و گاه در لباس روباه ظاهر می‌شوند، همچنانکه برخی مواقع با چهره‌‌ای خشن و خصمانه و برخی اوقات با چهره‌ای فریبگرانه حرکت می‌کنند.
ایشان با یادآوری سخنانشان در اولین روز سال گذشته افزودند: همانگونه که گفته شد مسئولان نظام با هوشیاری، دست به ظاهر دراز شده رئیس جمهور جدید آمریکا را تحت‌نظر گرفتند تا بفهمند آیا در زیر دستکش مخملی، پنجه چدنی پنهان نشده است که متأسفانه همان اتفاق رخ داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به ادعاهای «آشکار و پنهان» و ارسال نامه و پیام دولت آمریکا درباره علاقمندی به ایجاد روابط عادلانه با جمهوری اسلامی افزودند: همه این ادعاها، در عمل برعکس از آب درآمد و رئیس جمهور آمریکا در قضایای بعد از انتخابات، بدترین موضع را گرفت و حمله‌کنندگان به مردم، و اغتشاشگران را جنبش مدنی معرفی کرد و ناخواسته ماهیت اهداف خود را آشکار ساخت.
ایشان با انتقاد شدید از ادعاهای دروغین دولت آمریکا مبنی بر حمایت از حقوق مدنی و دمکراسی افزودند:‌دولت آمریکا حرکت عظیم ملت ایران را در انتخابات و فریاد یکپارچه این ملت را در عرصه‌های مختلف نادیده می‌گیرد و با ادامه اقدامات خود در کشتار «مردم افغانستان و عراق» و حمایت از قاتلان کودکان فلسطینی در غزه، از حقوق بشر دم می‌زند اما واقعیات نشان می‌دهد که این دولت اصولاً در موقعیتی نیست که از دمکراسی و حقوق بشر حرف بزند.
ایشان تأکید کردند: بار دیگر به همه دولتهایی که با خوی استکبار با ملت و جمهوری اسلامی مواجه می‌شوند اعلام می‌کنیم که ملت و مسئولان ایرانی، آنها را مطرود و محکوم می‌دانند و ماهیت آنها را در هر لباسی که باشند می‌شناسند و هرگز از منافع ملت و روند پیشرفت ایران قدمی کوتاه نخواهند آمد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان تأکید کردند: به فضل الهی و در پرتو هوشیاری، شجاعت، تدبیر، اتحاد و ایستادگی ملت عظیم‌الشأن ایران، دشمنان قادر به ضربه زدن به نظام اسلامی و جدا کردن ملت از نظام نخواهند بود و پیروزی و پیشرفت، آینده روشن‌تر این ملت و کشور را رقم خواهد زد.
در ابتدای این دیدار، آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی ضمن خیرمقدم به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: ایران اسلامی با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و تدبیر مسئولان و حضور قدرتمندانه مردم به راه خود ادامه خواهد داد. http://iusnews.ir/news/42-latest/8717-1389-01-01-17-51-51.html