سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خدا و دورترینشان درمنزلت نزد او، پیشوای ستمکار است . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :18
کل بازدید :168798
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/1/10
7:16 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
بچه های سمپاد یزد[0]
سلام خدا بزرگتر از همه معبودهای تصنعی است. دیدیم که برخی سمپادی ها زیادی ادعا دارند، بیش از اونچه که هستند. دیدیم برخیاشون خیلی از انقلاب طلبکارند، بدون اینکه کار به درد بخوری برای کشور کرده باشند. تصمیم گرفتیم ما هم با تلاش و جدیت وارد عرصه شویم تا اونها و بقیه بچه های سمپادی و نمونه ای و شاهدی بدونند که بچه های امام و انقلاب همه جا مهیای نبرد نرم و سخت هستند. شعارهای اصلی ما: مطالعه و تفکر، سپس قضاوت/ غربگرایی و سیاسی کاری، هرگز/ اسلام گرایی و سیاست دانی، همیشه/ ادعای بی دلیل و استکبار و غرور، ممنوع/ دشمن شناسی و غرب شناسی،مداوم و دقیق.

خبر مایه

برنامه گذرهفتم23بهمن،درگفتگوبامحمدرضاورزی به بررسی سریال سالهای مشروطه می پردازد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی رادیو ایران، برنامه گذر هفتم که جمعه هرهفته در قالب آیتم های متنوع مهمترین موضوعات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ایران را مورد بررسی قرار می دهد. روز جمعه بیست و سوم بهمن، ضمن گفتگو با محمد رضا ورزی کارگردان سریال سالهای مشروطه می پردازد.
به گزارش تبیان سال‌های مشروطهاز ابتدای سلطنت ناصرالدین شاه و زمان صدارت میرزا خان(امیرکبیر) تا انقلاب مشروطه را به تصویر می‌کشد. این سریال آخرین بخش از تریلوژی تاریخ معاصر است که فازهای دوم و سوم آن به نام‌های «پدرخوانده» و «عمارت فرنگی» در سال‌های گذشته ساخته شد.
از مهم‌ترین فصل‌هایی که در این سریال بررسی می‌شود، می‌توان به انقلاب مشروطه، علمای آن دوران، روشنفکری غربی، مشروطه مشروعه و واقعه رژی و  به انحراف کشیده شدن مشروطیت و مشروطه خواهان اشاره کرد.
سردبیر برنامه در ادامه ضمن اشاره گذرهفتم درهفته گذشته به بررسی بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر اختصاص داشته است، خاطر نشان کرد: با توجه به آنکه در این دوره از جشنواره فیلم سینمایی به رنگ ارغوان ابراهیم حاتمی کیا توانست جایزه برتررا به خود اختصاص دهد، برنامه گذر هفتم، روز جمعه بیست و سوم بهمن، در گفتگو با سادات تهیه کننده این پروژه دلایل موفقیت فیلم مذکور را بررسی و تحلیل می کند.
فیلم سینمایی به رنک ارغوان به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر عنوان بهترین فیلم سینمایی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین اثر از نگاه مردم را به خود اختصاص داد.
سید جمال ساداتیان تهیه کننده به رنگ ارغوان درباره دلایل موفقیت این فیلم  میگوید: هرفیلمسازی آرزو دارد فیلمش در سینماهای سراسر کشور به نمایش در آید تا مردم درباره اثر وی به قضاوت بنشینند. برخی اوقات نگاه منتقدان و مردم به یک اثر سینمایی متفاوت است اما ساختار و تکنیک های سینمایی به رنگ ارغوان سبب شد تا این فیلم با اقبال منتقدان نیز روبرو شود. ضمن آنکه موضوع و محتوای این فیلم برای مردم و منتقدان جذاب بود و سبب شد تا به رنگ ارغوان مورد توجه قرار گیرد.
مهدی زریباف درادامه ضمن اشاره به فرا رسیدن وفات حضرت محمد (ص) اظهار کرد: در بخش دیگری از برنامه جمشید جم دبیر بخش موسیقی گذرهفتم، درباره موسیقی هایی که در ایام سوگواری سروده می شود، توضیحاتی را ارائه می دهد.
پایگاه خبری حوزه در گزارش خود آورده است، در بسیاری از مناطقی که هنوز آداب و رسوم و هنجارهای سنتی کاملاً از بین نرفته، موسیقی‌هایی را می‌یابیم که دارای خصوصیات مثبت برای تقویت نظام اجتماعی هستند. به عبارت دیگر مهم‎ترین موسیقی که تأثیر سازنده بر نظام اجتماعی دارد، موسیقی مذهبی است که بسیار پیشرفته و تکامل یافته است. اما از آن‎جا که فرهنگ سنتی ما در مقابل فرهنگ مدرن که با دست خودمان از غرب آورده‌ایم (و به نام «توسعه») و با ابزار خودمان گسترش می‌دهیم، در حال نابودی و بی‌ارزش شدن است، جوانان و افراد روشن‎فکر ، کم‎تر مایل به پذیرش این نکته هستند که موسیقی مذهبی ما از نظر جامعه‎شناختی تکامل یافته و در سازندگی نظام اجتماعی مؤثر است.
علاقمندان می توانند روز جمعه بیست و سوم بهمن، ساعت 17:00 این برنامه را از رادیو ایران بر روی موج AM 900 KHz وFM 93/9 MHz دریافت نمایند. منبع: http://radio.irib.ir/iran/n7181.aspx